Aga ära ütle midagi. Mul siin ühel autol tekkis selline probleem, et pärast suuremat vihma sõitma hakates märkasin järjest tihemini, et kuskil hirmsasti muliseb ja loksub
BMW 320 Baur, Nuga
Heee... no selge! Ühesõnaga cabrio 
  Järgmisel suvel samal ajal vast vihm enam muret ei tekita ja võib sõita iga ilmaga. 
Aga ära ütle midagi. Mul siin ühel autol tekkis selline probleem, et pärast suuremat vihma sõitma hakates märkasin järjest tihemini, et kuskil hirmsasti muliseb ja loksub
  Et nagu kalad oleksid kuskil lae all 
  
  Nojah. Kuni ühel hetkel järsult pidurdades terve lahmaka vett kaela sain. Tuli välja, et äravoolutorud olid umbe läinud ja vesi kogunes katuseluugi süvendisse 
  Suruõhuga sai äravoolutorud läbi puhutud ja nüüd saab sõita ka vihmase ilmaga 
  Noh... juhtub ka katusega autodes!
			
			
									
						
							Aga ära ütle midagi. Mul siin ühel autol tekkis selline probleem, et pärast suuremat vihma sõitma hakates märkasin järjest tihemini, et kuskil hirmsasti muliseb ja loksub
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
			
						Vahepeal sai ideaalselt ajastuga sobiv makk hangitud  
  Tegemist siis Becker Europa'ga:
 
Suurimad tänud selle eest lähevad AndresS'le bmw klubist
Leiaks nüüd veel korraliku (originaal)antenni kah
Vahepealsetest tegemistest niipalju, et viimasel ajal on autoga ainult sõidetud ja kõik toimib
			
			
													Suurimad tänud selle eest lähevad AndresS'le bmw klubist
Leiaks nüüd veel korraliku (originaal)antenni kah
Vahepealsetest tegemistest niipalju, et viimasel ajal on autoga ainult sõidetud ja kõik toimib
					Viimati muutis nuga, 22 Veebr 2006 16:12, muudetud 1 kord kokku.
									
			
						
							323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Kuna vahepeal tundus, et jahutusradiaator lekib aeg-ajalt pisut ja automaatkasti paigaldamise plaan (õlijahutus) on endiselt jõus, sai hakatud uut radiaatorit otsima.
B-osana eestist sellist asja (pre '79, 6-sil. + autom. kast on üpris spetsiifiline) leida ei õnnestunud. UM's küsiti selle eest aga 5600 eek
 
Juhuslikult jäi silma, et saksa ebay's pakuti just mulle vajalikku asja uuena ja tootja oli sama mis originaalradiaatoril (behr). Hind? 85eur
 
 
			
			
													B-osana eestist sellist asja (pre '79, 6-sil. + autom. kast on üpris spetsiifiline) leida ei õnnestunud. UM's küsiti selle eest aga 5600 eek
Juhuslikult jäi silma, et saksa ebay's pakuti just mulle vajalikku asja uuena ja tootja oli sama mis originaalradiaatoril (behr). Hind? 85eur
					Viimati muutis nuga, 22 Veebr 2006 16:13, muudetud 1 kord kokku.
									
			
						
							323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Hea ost! Saksas paljud asjad odavamad kui meil. Julgeks aktiivsemalt e-bay-d ja muid sääraseid kohti kasutada läheksid ehk ka kohalikud hinnad mõistlikule tasemele ehk langusele... või noh kuhu nad pääseksid kui asja on vaja müüa? Praegu üritatakse siin konnatiigis kõike 3-4 kordse vaheltkasuga müüa 
 Ma ei ütle selle kohta äritegemise seisukohast midagi halba - kui on turgu ja nõudlust siis...? Aga jah... kui on võimalik kasutada alternatiivseid kanaleid siis miks mitte? Nagu näha võib saada asju väga soodsalt 
			
			
									
						
							23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
			
						See on küll hea leid! Mis helikvaliteeti puutub siis loomulikult - nende kõlarite esitatav heli ei ole vast tehnika kõige viimasem sõna. Aga kui juba originaal siis originaal. Väga tungiva vajaduse korral tahtes lasta oma ajud läbi kloppida läbi kaasaegse helisüsteemi võib ju Pioneeri või Alpine kindalaekasse toppida. Ja tagaistmesse meetrisse augu saagida ning wooferi panna. Aga kas on mõtet? Ei... see on päris hea ost 
			
			
									
						
							23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
			
						Nädalavahetusel sai masinat natuke liigutatud:

			
			
													
					Viimati muutis nuga, 22 Veebr 2006 16:15, muudetud 1 kord kokku.
									
			
						
							323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Kindlasti kõigil, kes kokkutulekul käisid, jäi silma riivama asjaolu, et miks on mu bauril uuema malli kojamehed  
 
Põhjus oli kaunis proosaline - b-osana neid enam saada ei olnud ja sama lugu oli ka UM'ga. Nagu ikka, kus mure kõige suurem, seal... ja jälle ebay
 Vana malli kojamehed ise on teistsuguse kinnitusega ja uuematest saledamad. Kojamehe vars see-eest aga uuemast kõveram.
 
			
			
													Põhjus oli kaunis proosaline - b-osana neid enam saada ei olnud ja sama lugu oli ka UM'ga. Nagu ikka, kus mure kõige suurem, seal... ja jälle ebay
					Viimati muutis nuga, 22 Veebr 2006 16:16, muudetud 1 kord kokku.
									
			
						
							323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Sain lõpuks ka viimase puuduoleva katusetihendi. Suvel millegipärast seda ei saanud ja isegi lootust ei antud. Uurisin siis saksast selle kohta ja räägiti, et pidi veel saadaval olema. Tellisin siis um'st selle uuesti ja ennäe kahe nädala pärast oligi kohal  
  
 
Kui nüüd veel sooja garaaži saaks...
			
			
									
						
							Kui nüüd veel sooja garaaži saaks...
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Nüüd on siis asjalood sedapsi, et peab masinat suveks ette valmistama hakkama  
  Teha on palju ja kõiki plaane arvatavasti selleks hooajaks teostada ei jõua, aga eks ma annan endast parima  
 
Väike nimekiri suurematest asjadest:
* Salong ja pagasnik värvida. Salongi poolt kereõõnsustesse kerevaha pritsida. Pigimatid paigaldada.
* Katuseraam polsterdada ja katus paigaldada.
* Veljed värskendada (keskelt kuldne, poleeritud servaga) ja uued rehvid.
* Hele sisu paigaldada. Uksepolstrid ja vaip on olemas, istmed tuleb siis helebeeži nahaga katta lasta.
* Last but not least... mootor. Midagi peab sellega ette võtma, aga hetkel ei ole veel 100% kindel mis temaga teha
 
 
Esimese punktiga on algust tehtud ja salong ning pagasnik tühjaks tõstetud.
Homme läheb asi värvimisse
			
			
									
						
							Väike nimekiri suurematest asjadest:
* Salong ja pagasnik värvida. Salongi poolt kereõõnsustesse kerevaha pritsida. Pigimatid paigaldada.
* Katuseraam polsterdada ja katus paigaldada.
* Veljed värskendada (keskelt kuldne, poleeritud servaga) ja uued rehvid.
* Hele sisu paigaldada. Uksepolstrid ja vaip on olemas, istmed tuleb siis helebeeži nahaga katta lasta.
* Last but not least... mootor. Midagi peab sellega ette võtma, aga hetkel ei ole veel 100% kindel mis temaga teha
Esimese punktiga on algust tehtud ja salong ning pagasnik tühjaks tõstetud.
Homme läheb asi värvimisse
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Väikse talvise nokitsemisena tegin sellise asja, et võtsin ühe bauri istme tuppa kaasa. Eesmärk oli istmeriie puhtaks saada ja mehhanismi turgutada (seljatoe ettelükkamiseks tuli mõlema poole kangid korraga üles lükata).
Istme riie käib iseenesest võrglemisi lihtsalt pealt ära - servad nagade alt lahti lasta ja ongi kõik. Esialgu mõtlesin riiet lihtsalt leige veega käsitsi loputada, aga nähes mis värvi vesi muutus, mõtlesin, et riskin ja viskasin riide pesumasinasse. Pesin tavalise pesuvahendiga 30 kraadi juures, tsentrifuug miinimum kiirusega.
Kate nägi enne pesu välja selline - ei kutsu istuma, mis? :

... ja iste ilma katteta selline:

Peale korralikku kuivamist võis alustada katte tagasi pealepanemisega. Eks seda karta oli, et riie võib pisut kokku tõmmata ja tagasipanek on tõsine peavalu. Nii oligi... aga ei midagi võimatut
Pestud iste
 :


Seljatoe liigutamise mehhanismi sai korda sellega, et veninud trosside kompenseerimiseks tuli trossi otsas olevaid metallkinnitusi painutada ja sellega tross lühemaks muuta:

Suure tõenäosusega need istmed siiski bauri tagasi ei lähe ja põhimõtteliselt on need müügis
			
			
													Istme riie käib iseenesest võrglemisi lihtsalt pealt ära - servad nagade alt lahti lasta ja ongi kõik. Esialgu mõtlesin riiet lihtsalt leige veega käsitsi loputada, aga nähes mis värvi vesi muutus, mõtlesin, et riskin ja viskasin riide pesumasinasse. Pesin tavalise pesuvahendiga 30 kraadi juures, tsentrifuug miinimum kiirusega.
Kate nägi enne pesu välja selline - ei kutsu istuma, mis? :

... ja iste ilma katteta selline:

Peale korralikku kuivamist võis alustada katte tagasi pealepanemisega. Eks seda karta oli, et riie võib pisut kokku tõmmata ja tagasipanek on tõsine peavalu. Nii oligi... aga ei midagi võimatut
Pestud iste


Seljatoe liigutamise mehhanismi sai korda sellega, et veninud trosside kompenseerimiseks tuli trossi otsas olevaid metallkinnitusi painutada ja sellega tross lühemaks muuta:

Suure tõenäosusega need istmed siiski bauri tagasi ei lähe ja põhimõtteliselt on need müügis
					Viimati muutis nuga, 04 Mär 2006 22:00, muudetud 1 kord kokku.
									
			
						
							323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Täna hommikul sai masina värvimisest kätte 



Tänud Siimule jällegi
			
			
													


Tänud Siimule jällegi
					Viimati muutis nuga, 23 Mär 2006 16:25, muudetud 1 kord kokku.
									
			
						
							323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Tegin vahepeal väikese katse kroompindu läikivamaks muuta. Selleks ostsin pudelikese liqui moly chrom glanz-creme'i ja proovisin antud vahendit kroompeeglite peal. Tulemus oli päris hea  
 
Vasakul töödeldud peegel, paremal töötlemata:

Panin ka prooviks bauri audiosüsteemi toas ülesse, et veenduda asja toimimises. Beckeri ja pisikeste originaalkõlarite poolt esile manatud heli oli jällegi üle ootuste hea
 Küll aga on probleem maki kassettiosaga, mis ei toimi. See asjaolu oli muidugi juba ennegi teada. Üritan sinna sisse piiluda, ehk annab asja parandada.


			
			
									
						
							Vasakul töödeldud peegel, paremal töötlemata:

Panin ka prooviks bauri audiosüsteemi toas ülesse, et veenduda asja toimimises. Beckeri ja pisikeste originaalkõlarite poolt esile manatud heli oli jällegi üle ootuste hea


323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Mõtlesin, et see hooaeg panen 2 väikese + 2 suure tule asemele 4 väikest, nii nagu originaalis. Põhjuseks see, et üks võre on natuke katki ja üks kaugtuli roostetab seest.
Korraliku tuledekomplekti koostamiseks otsisin oma varudest välja 4 väga heas korras tuld ja 4 kroomitud tulevõru e21'e tavaliste hõbedaste asemele
Tuleraamid lasin liivapritsiga ja pulbervärviga töödelda. Profülaktika mõttes vahetasin ka kõik pirnid uute vastu.

Samuti on olemas uued esisuunad (b-osa), uued tagatuled (orig.) ja numbrituled (orig.). Kui valgustuse osas veel juuksekarva lõhki ajada, siis võiks salongivalgustuse tule ka ära vahetada
 Kunagi võiks ka paigaldada mootoriruumi valgustuse, mis oli e21'l harvaesinev lisa.
			
			
													Korraliku tuledekomplekti koostamiseks otsisin oma varudest välja 4 väga heas korras tuld ja 4 kroomitud tulevõru e21'e tavaliste hõbedaste asemele
Tuleraamid lasin liivapritsiga ja pulbervärviga töödelda. Profülaktika mõttes vahetasin ka kõik pirnid uute vastu.

Samuti on olemas uued esisuunad (b-osa), uued tagatuled (orig.) ja numbrituled (orig.). Kui valgustuse osas veel juuksekarva lõhki ajada, siis võiks salongivalgustuse tule ka ära vahetada
					Viimati muutis nuga, 31 Mär 2006 09:59, muudetud 1 kord kokku.
									
			
						
							323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Niisiis märts on kohe-kohe läbi ja märtsikuuks seatud eesmärgid said kõrge kaarega ületatud  
 
Põhilised eesmärgid olid salongi-pagasniku värvimine, pigimattide paigaldus ja korrosioonitõrje, täpsemalt kereõõnsuste töötlemine kerevahaga. Muide see viimane töö oli väga odav ja iga autost hooliv hai-omanik võiks sellise protseduuri lasta oma masinal ära teha
Samuti sai liivapritsitud - pulbervärvitud katuse pehme osa raamistik, mis on praeguseks ka paika pandud.
Järgmine suurem töö todo-listis on polsterdustöö. Järgmine nädal hakkan seda asja tõsiselt ajama.
			
			
									
						
							Põhilised eesmärgid olid salongi-pagasniku värvimine, pigimattide paigaldus ja korrosioonitõrje, täpsemalt kereõõnsuste töötlemine kerevahaga. Muide see viimane töö oli väga odav ja iga autost hooliv hai-omanik võiks sellise protseduuri lasta oma masinal ära teha
Samuti sai liivapritsitud - pulbervärvitud katuse pehme osa raamistik, mis on praeguseks ka paika pandud.
Järgmine suurem töö todo-listis on polsterdustöö. Järgmine nädal hakkan seda asja tõsiselt ajama.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						Viskasin täna õhtul müramatid ja heleda vaiba sisse. Mõlema teemaga oli enne kõvasti pusimist. Müramatid olid nimelt läbi vettinud ja ei olnud garaažis põrmugi ära kuivanud. Nii ma siis kuivatasin järjest põrandakütte ja ajalehtedega vaheldumisi. Lõpuks sai nad siiski piisavalt kuivaks. Hele vaip oli suhteliselt viisakas, aga siiski otsustasin proovida seda puhastada. Abiks oli vaibapuhastusvahend ja survepesur. Sai paremaks küll 



			
			
									
						
							


323i, 320 Baur & 750iAL Highline
			
						

