Kõik teavad et 2020 aastal lasin ma Bauri mootori Kreenholmis laiali. See juhtus meie omaloomingulisel suursõidul juunikuus. Terve suvi oli veel ees aga ühtegi suveautot ei olnud, raha ka väga palju ei olnud. Erinevatest meie portaalidest ei jäänud midagi silma. Täiesti kogemata sattusin sirvima mingit UK autoportaali, brexit veel kestis ja tolle polnud. Seal oli üks (tegelikult ikka väga väga mitu!) Z4 - 3 liitrine just nagu peab, hõbehall (nagu nad enamuses), punase nahksisuga, SMG kastiga (jah ma lausa tahtsin seda SMG kasti).. ja veel pikk varustuse nimekiri. Läbisõit keskpärane 112k miili, hind olematu.
Auto mis mind seal Inglismaal just nagu ootas. Saatsin müüjale kirja, maailma kõige kaugemast nurgast. Et kas saaks lisapilte kas sõidab jne.. Kõik nagu OK, sain pilte ja infot. Leidsin ka Eesti kontakti kes seal kohapeal autosid ja rattaid siia transpordib. Aga siis tuli omanikult vastus et ei, tema ekspordiks ei müü, tema tuttavad soovitasid nii ja punkt. Moosisin mis ma moosisin aga asja ei saanud. Ega ei jäänud muud üle kui üks kohalik inglane läks ostis ära ja auto jõudis ikka minuni.
Optional equipment
01CA Selection of COP-relevant vehicles
0206 Sequential manual transmission (SMG)
0224 Driving dynamic control
0230 Extra package, EU-specific
0255 Sports leather steering wheel
0302 Alarm system
0334 BMW LA wheel/double spoke 103
0345 Chrome Line Interiour
0354 Windscreen, green-tinted upper strip
0380 Hardtop-preparation
0387 Wind deflector
0399 Softtop, electromech. all-autom.
0423 Floor mats velours
0428 Warning triangle and first aid kit
0430 Interiour/outside mirror with auto dip
0441 Smoker package
0459 Seat adjustment, electric, with memory
0493 Storage compartment package
0494 Seat heating driver/passenger
0502 Headlight cleaning system
0508 Park Distance Control (PDC)
0520 Fog lights
0521 Rain sensor
0522 Xenon Light
0534 Automatic air conditioning
0601 TV function
0609 Navigation system Professional
0672 CD changer for 6 CDs
0704 M Sports suspension
0812 National version England/Ireland
0853 Language version, English
0863 Dealer list Europe
0877 Omission of non-combined operation
0880 On-board literature, English
0925 Dummy-SALAPA
Kirjed ka mõnede garantii tööde kohta.
02/06/2004 1091 Km (Mi?)
Side trim panel in luggage compartment (textile surface); Unpleasant noises; Job: On.board computer, going Occasional malfunction
02/06/2004 1091 Km (Mi?)
Job: Anti-theft alarm system, triggering Permanent failure
23/06/2004 2060 Km (Mi?)
Job: Convertible top bow/frame Poorly adapted/fitted
21/06/2006 32780 Km (Mi?)
Job: Hydraulic: unit / hydraulic pump of convertible top Unpleasant noises
26/06/2007 53644 Km (Mi?)
Job: Convertible top latch (at top of cowl panel) Poorly adjusted / outside tolerance
26/06/2007 53644 Km (Mi?)
Job: Battery lead B+ (engine compartment) short cirquit
Püsikat ei olnud, see oli täielik piin. Esimese otsa Z4 on õnneks kõik juhtmed olemas ja ka valmis progetud, piisas kangi lisamisest.
Muidugi on auto tänaseks üle värvitud (oli kerge tagaosa avarii, nii väike auto et rekka ei näinud peeglist), mootori tihendid üle käidud, SMG erinevaid osi vahetatud, uued veljed alla taastatud, kogu vajalik silla ja piduriosa vahetatud jne jne jne
Ja nii ta mul siis garaažis juba mitmendat aastat seisab..
BMW Z4 3.0i 2004
BMW Z4 3.0i 2004
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW Z4 3.0i 2004
Mis seda Inglast siis nii palju hirmutas, et jársku vastu hakkas töötama?
Kuidas SmG ennast ûleval peab? Mul hakkas suve lõpus overshoot viga viskama.
Kuidas SmG ennast ûleval peab? Mul hakkas suve lõpus overshoot viga viskama.
Re: BMW Z4 3.0i 2004
Eks meie Eesti poisid on oma (kuri) kuulsaid tegusid teinud igas maailma otsas ja sellest sinna ka märgi maha jätnud.BMW Rh+ kirjutas: 13 Nov 2025 15:35 Mis seda Inglast siis nii palju hirmutas, et jársku vastu hakkas töötama?![]()
Mida see overshoot täpsemalt tähendab või kuidas väljendub?BMW Rh+ kirjutas: 13 Nov 2025 15:35 Kuidas SmG ennast ûleval peab? Mul hakkas suve lõpus overshoot viga viskama.
Minu kast töötas hästi. Kui sellega ära harjuda. Sõit on midagi täiesti teistsugust mis ei meenuta ei manuaali ega automaati. Ja downshiftil hoiab see ju naljakalt pööret peal niiet Z4 lühike otsetoru teeb päris välku ja pauku kohe.
Auto oli saanud "Expensive full SMG service and overhaul at 103k" mille kohta on ka £662 arve. Mida päriselt tehti või ei tehtud teab ainult töö teostaja ise. Teie võite seda järeldada järgnevast.
21 aasta kokkutulekult kojusõit möödus aga üsna vaevaliselt sest robot ei saanud enam käikude vahetamisega hakkama.
Süüdlane töösilinder mis lödistas õli välja. Ise remontida seda ei saa sest vajalikku mansetti pole kaubanduses olemas. Erinevalt tavalisest silindrist on SMG silindri töörõhk 45-80 bar'i. Uus maksab €$£ aga Saksas on "SMG Society" nimeline ettevõtmine kes neid renoveerib ja vahetusfondi alusel müüb. Sealt parendatud mansetiga uus jupp küljes ja tuju rõõmus.
Aga midagi jäi lekkima. Täpset kohta ei leidnudki aga tundus hüdraulika õli paagi O-rõngas. Jälle oli lihtsam (ja ajaliselt tunduvalt soodsam) tellida terve uus paak koos rõngastega. Vana nägi kole välja ning kasvõi õlitaset oli võimatu tuvastada.
Sellega võiks olla lugu lõppenud aga ei vahetanud nii nagu tahaks, vahel viskas ootamatul hetkel käigu välja. Siis tuli autoga seisma jääda et uuesti käik sisse panna - muud võimalust selle kasti puhul ei ole
Selle ravimiseks kalibreerisin korduvalt uuesti siduri "biting point'i". Lõpuks sai kõige parema tulemuse kui auto oli eelnevalt aetud eriti kurjaks ja kuumaks ehk metall kuumaga paisunud.
22 aasta veebruaris süüdet keerates tuli SMG pump korraks järgi ja siis lõi kaitsme läbi. Ja nii iga kord. 30A läheb päris korraliku litriga ka. Mõned paugutasin läbi siis hakkasin viga otsima. Arvasin et äkki on liiga väike, E46 ja E60 kasutavad 40A! Paugutajad hakkasid kalliks minema. Tulemusena läks tellimus jälle "SMG Society" suunas uue ja parendatud pumba jaoks mis on jällegi murdosa uuest A osast. See oli tore vahetus, tungi ja pealambiga - korras.
Ja peale seda vist ei olegi väga selle autoga sõitnud, mõned otsad 22 suvel.
Need Saksa kutid seal "Society's" on tõeliselt ägedad sest nad tegelikult parendavad kõiki neid vigasid süsteemis mis on kunagi seda robotit arendades sisse jäänud. Kõik nende tükid võiks nimetada meie kasutuse juures "lifetime" tükkideks. Aga sama tegi muidugi kunagi ju ka BMW..
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW Z4 3.0i 2004
Vana hea ütlus, et “igas sadamas on Eestlane” ja tihti see puudulik osa “koos skeemi ja ümberpaikneva varaga”.
Parandan, undershoot viga oli. Väljendus nii et paned kàigu sisse, siis on hammasratas spidoplokis ees ja kui gaasipedaali vajutad, ainult pööre tõuseb ja siis lööb ilge pauguga käigu sisse. Veider on see et see tuli ainult vihmase/niiske ilmaga. Ei jõudnudki sellega tegeleda, kevadel vaatan. Hakkan nagunii diffrit vahetama järgmine aasta, põhjus alla ronida.
Parandan, undershoot viga oli. Väljendus nii et paned kàigu sisse, siis on hammasratas spidoplokis ees ja kui gaasipedaali vajutad, ainult pööre tõuseb ja siis lööb ilge pauguga käigu sisse. Veider on see et see tuli ainult vihmase/niiske ilmaga. Ei jõudnudki sellega tegeleda, kevadel vaatan. Hakkan nagunii diffrit vahetama järgmine aasta, põhjus alla ronida.
Re: BMW Z4 3.0i 2004
Õlitase, pumba relee, pump ise.. see peaks tähendama et surve pole piisav.
e12, e21 Baur, e46 Alpina, e85, e90 Alpina, f25 Alpina
Re: BMW Z4 3.0i 2004
Yep, aga seda paaki náeb lammutamisega , millega tegelen kevadel. Kahtlustan õlitaset miskipárast.