1. leht 3-st

1984' 525e 961 RAI

Postitatud: 07 Veebr 2018 15:33
Postitas BuXTYP
Tere.

Tean, et siin käib jutt pigem liikmete autodest, mitte tehnilistest küsimustest, kuid edaspidi plaanis teemat jätkata. Praegu veel kirjutada midagi eriti pole, kuid küsida tahaks ikka. Panin ka tähele, et siin "liikmete autodes" käib rahvast tunduvalt rohkem, kui "tehnilistes küsimustes", ning siin on rohkem lootust küsimustele vastuseid saada.

Olemas auto, mis meie peres olnud aastast 1995. Sama auto mul profiili pildi peal. Tegu on 1984 aasta 525e haiga, mis viimased 10 aastat liikunud pole. Masin küll hullult roostetab, aga see vana BMW puhul tavaline. Müügist ma kunagi mõelnud pole, sest teda korda teha oli mu elu üks suurimaid unistusi.
Isa jättis vedelema siis, kui ta enam käima ei läinud - tema jaoks lihtsam lahendus oli asenduseks auto osta. Mina olin veel väike tatt tol ajal, kuid mõned aastad hiljem sain auto katuse alla ja isegi tegin tal mõned asjad korda. Siis tekkisid raskused, nendega ei saanud hakkama, halvad tingimused et autoga normaalselt tegeleda ja nüüd läks sellest ajast veel viis aastat mööda. Nüüd aga on tekkinud raha, mida soovin investeerida autosse.

Väga kahju autost, mis peaks olema üks päris hea toorik renoveerimise projekti jaoks. Hetkel kogub tolmu ja roostetab edukalt edasi.

Tean, et maksma selline projekt läheb palju. Masin on originaalis säilinud ning originaal läbisõit on 220.000km. Eesti teedel auto sõitnud vaid 40 tuhat km, tulnud Saksamaalt. Originaalvärvis. Mootoriks vana hea 2.7 eta, mis on heas seisus. Kõik muu (veermik, pidurid, sisu) vajab renoveerimist. Sellega võin tegeleda ise, kerega aga mitte...

Soovin leida inimese, kellele raha maksta selle eest, et ta mulle kere korda keevitaks. Korralikult ja kvaliteetselt. Kui keegi oskab mind juhatada sellise inimese juurde - olen väga tänulik. Masin asub Rakveres. Võin viia ka näiteks Tallinnasse.

Mõlemad karbid on vaja vahetada - need täiesti läbi. Kohakuti põhi. Üks amordikannudest veidi roostetab. Tagasilla kinnitus ning tuuleklaasi ümber veidi ka. Kas keegi oskaks öelda, umbes, palju selline remont võiks maksta? Kas paarist tuhandest kohaliku valuutat piisaks? Või on see hoopis tunduvalt kallim lõbu? Tean, et kirjeldus on väga umbkaudne, kuid mul oli paar tunduvalt halvemas seisus haid, nii et ma arvan, et ta ei ole laip, eriti arveldades tema originaal seisukorda. Helistada võib ka: 53234980, või kirjutage palun siia teemasse.

Pilte päris vähe, auto siia maani seisab garaasis, pildistada keeruline. Et teemat natuke värvilisemaks teha, panen ikka autost paar pilti ära:

Pilt
Pilt

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 07 Veebr 2018 18:09
Postitas rokk
http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... =3&t=11598" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 07 Veebr 2018 19:12
Postitas BuXTYP
Aitäh, võtsin ühendust. Tundub asjalik meister. Ega Tallinnast keegi ei tegele? Plaanis on kolida.

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 07 Veebr 2018 20:33
Postitas sysi
Ma kindlasti purustan su unistuse, aga läbiroostetanud e28 korda tegemine ei ole (veel?) mõistlik.

Kui sul on tekkinud raha ja peas elanud unistus, siis osta endale (Saksamaalt? Ameerikast? Hispaaniast?) nii korraliku kerega e28 kui võimalik. Minu kunagisest e21'st vist enam foorumis teemat pole, aga mul oli ka unistus - ja tekkis raha. Ja kuna raha tekkis jupikaupa, siis said ka tööd tehtud jupikaupa...Ja sõita tahtsin ka hirmsasti. Ja tulemus oli lihtsalt palju jupikaupa korda tehtud juppe - aga mitte terviklik auto. Säilinud auto on enamasti hoopis midagi enamat.

Ja lisaks on sul ju olemas garaazhis hea õppematerjal - millelt saab vajadusel juppe, samuti saad sealt teada, millele tähelepanu pöörata.

PS! Ära saa valesti aru - kui sa oled otsustanud teha, siis tee. Aga siis tee algusest lõpuni. Mootor, salong, alusvanker, pidurisüsteem koos torudega jms korraga kerelt eemaldada plekitöödeks). Et sa pärast ei kogeks seda ise mis mina oma e21'ga läbi tegin. Ja võib ka juhtuda, et kui sa leiad nt veatute stangedega E28 saksamaalt, siis terve auto maksab vähem kui uued stanged (illustreeriv näide pelgalt, ei ole konkreetselt uurinud ega hindadega kursis). Ning originaalplekid istuvad auto küljes alati paremini kui asendatud detailid.

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 07 Veebr 2018 20:59
Postitas Ardi00
Rakveres ju AK Classic, nad on väga ilusaid vanu autosid teinud.

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 08 Veebr 2018 03:07
Postitas VosEST
No keevituse saad vb paari tuhandega tehtud... aga see ka ainult keevitus

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 08 Veebr 2018 08:40
Postitas rean
Tallinnas on Tallinna hinnad !
Ilmselt siis pead juba soome tööle minema :lol:
Nii , et lase ikka seal jõgeva kandis ära teha , kuskil seal värviti ka hea hinna eest .

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 08 Veebr 2018 20:13
Postitas Arvo
sysi kirjutas:Ma kindlasti purustan su unistuse, aga läbiroostetanud e28 korda tegemine ei ole (veel?) mõistlik.
Mingi suvalise väsinud E28 taastamine pole täna veel tõesti majanduslikult kuigi mõistlik, aga see, kui tegemist on pere kunagise (äkki isegi esimese?) autoga on minuarust väärtus omaette. Sõiduki turuhinda sentimentaalne väärtus loomulikult ei tõsta :)

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 09 Veebr 2018 17:46
Postitas sysi
Arvo kirjutas:Mingi suvalise väsinud E28 taastamine pole täna veel tõesti majanduslikult kuigi mõistlik, aga see, kui tegemist on pere kunagise (äkki isegi esimese?) autoga on minuarust väärtus omaette. Sõiduki turuhinda sentimentaalne väärtus loomulikult ei tõsta :)
Sentimentaalsetele väärtustele tuginendes tehtud otsused ei ole reeglina kõige ratsionaalsemad. Kui otsuse tegija seda endale algusest peale teadvustab, siis iseenesest probleemi ju pole. Mina avaldasin oma arvamust suunaga "sentimentaalsusest kaugemale" sest sentimentaalsetele väärtustele tuginedes tehtud (rahalistele) otsustele kipub sellises kontekstis järgnema kurb reaalsus.

Aga positiivselt poolelt on kõnealune auto vähemalt R6 - ja mitte isegi 520i :)

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 09 Veebr 2018 19:22
Postitas TUUR
Kumb ta peaks olema, kas "525e" või "525i". Sest no mootor on Maanteeameti järgi ju M30B25 ja ka mudelinimetus on "525i", kuid tahhomeeter "525e" oma (max pöörded 5000, mitte 6500 vms).
Seega liiga tõsiselt ei tasuks originaalsusele rõhuda, aga karbid ja muu rooste võib ära lappida ja vastavad kohad ära värvida ikkagi.
Sillad ja mootor korda ja saab "pereliikme" taas jalule.

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 10 Veebr 2018 04:30
Postitas YZK
2.5E kola mul leidub, kui miskit ära peaks koolema kunagi, alustades erinevate lõdvikutega, lõpetades komplektse pajani välja :wink:

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 12 Veebr 2018 19:14
Postitas JanekEnde
Soovitan samuti Marguse juurde Jõgevale viia.

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 13 Veebr 2018 11:59
Postitas BuXTYP
TUUR kirjutas:Kumb ta peaks olema, kas "525e" või "525i". Sest no mootor on Maanteeameti järgi ju M30B25 ja ka mudelinimetus on "525i", kuid tahhomeeter "525e" oma (max pöörded 5000, mitte 6500 vms).
Seega liiga tõsiselt ei tasuks originaalsusele rõhuda, aga karbid ja muu rooste võib ära lappida ja vastavad kohad ära värvida ikkagi.
Sillad ja mootor korda ja saab "pereliikme" taas jalule.
Oot oot, ta on ikkagi originaal 525e. Absoluutselt 100% originaal 525e m20b27 mootoriga ja 525e kroom sildiga tagaluugil. Lihtsalt meie ARK on jälle ühe eksituse teinud. Üks mu teine e28 oli ka suvaliste andmetega passis, näiteks kere pikkuseks pandud 4720mm (mis on e34 pikkus, e28 on 4620mm ju), ja muud näitajad ka e34 omad. Minu veel ühel masinal e28 524td oli aga jutt passis 100% õige. Nii et haide puhul 2/3 passides oli vale info. Olen selliseid vigu näinud küll. Meie ARKi ei tasu usaldada - need mehed panevad tihti metsa andmetega.

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 13 Veebr 2018 13:41
Postitas BuXTYP
JanekEnde kirjutas:Soovitan samuti Marguse juurde Jõgevale viia.
Marguse juurde panime järjekorda. Loodetavasti mai kuus saab alustada masina renoveerimist.
YZK, kui me räägime 2.7e mootorist, siis on tõesti mõne jupi vastu huvi.

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 13 Veebr 2018 19:10
Postitas Paaver
sysi kirjutas:Ma kindlasti purustan su unistuse, aga läbiroostetanud e28 korda tegemine ei ole (veel?) mõistlik.

Kui sul on tekkinud raha ja peas elanud unistus, siis osta endale (Saksamaalt? Ameerikast? Hispaaniast?) nii korraliku kerega e28 kui võimalik. Minu kunagisest e21'st vist enam foorumis teemat pole, aga mul oli ka unistus - ja tekkis raha. Ja kuna raha tekkis jupikaupa, siis said ka tööd tehtud jupikaupa...Ja sõita tahtsin ka hirmsasti. Ja tulemus oli lihtsalt palju jupikaupa korda tehtud juppe - aga mitte terviklik auto. Säilinud auto on enamasti hoopis midagi enamat.

Ja lisaks on sul ju olemas garaazhis hea õppematerjal - millelt saab vajadusel juppe, samuti saad sealt teada, millele tähelepanu pöörata.

PS! Ära saa valesti aru - kui sa oled otsustanud teha, siis tee. Aga siis tee algusest lõpuni. Mootor, salong, alusvanker, pidurisüsteem koos torudega jms korraga kerelt eemaldada plekitöödeks). Et sa pärast ei kogeks seda ise mis mina oma e21'ga läbi tegin. Ja võib ka juhtuda, et kui sa leiad nt veatute stangedega E28 saksamaalt, siis terve auto maksab vähem kui uued stanged (illustreeriv näide pelgalt, ei ole konkreetselt uurinud ega hindadega kursis). Ning originaalplekid istuvad auto küljes alati paremini kui asendatud detailid.
Ma ei teagi. Väga tihti on selle tulemuseks kui kõike suure hurraga tegema hakata lihtsalt hunnik juppe garaazis ja kadunud motivatsioon. Ise kogesin selle s12 silviaga läbi.
Saab ilusti ka jupi kaupa. Tean, et nii pole õige teha. Aga noh kui raha palju pole ja sõita ka mitu aastat ei saa kaob enamustel üldse motivatsioon ära. Teed kere enamuses korda. Alustuseks võib karbid kasvõi korraliku epokrundi ja spreiga värvida pärast keevitust. Pidurid ja mootori hooldad ka ära ning saad suvel autot nautida. Talvel võtad jälle järgmised asjad ette. Nagunii koguneb suvega neid juurde.

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 13 Veebr 2018 21:14
Postitas sysi
Paaver kirjutas: Ma ei teagi. Väga tihti on selle tulemuseks kui kõike suure hurraga tegema hakata lihtsalt hunnik juppe garaazis ja kadunud motivatsioon. Ise kogesin selle s12 silviaga läbi.
Saab ilusti ka jupi kaupa. Tean, et nii pole õige teha. Aga noh kui raha palju pole ja sõita ka mitu aastat ei saa kaob enamustel üldse motivatsioon ära. Teed kere enamuses korda. Alustuseks võib karbid kasvõi korraliku epokrundi ja spreiga värvida pärast keevitust. Pidurid ja mootori hooldad ka ära ning saad suvel autot nautida. Talvel võtad jälle järgmised asjad ette. Nagunii koguneb suvega neid juurde.
Nõuandja töö on kahtlemata antud kontekstis oluliselt lihtsam kui projektijuhi oma. Jään sinuga siin hea meelega eriarvamusele selles osas, et kas tasub jupikaupa poolikuid tegemisi teha - ja pigem soovitan osta selliste kahtluste korral "valmis toode" ehk säilinud E28.

Omakorda ei välista see garaazhis oleva perekondlikku nostalgilist väärtust omava E28 ilusat saatust tulevikus, aga justnimelt selle esimese "hurraa" ja hilisema "jupihunniku" vältimiseks võiks kõik potentsiaalsed tegevused ja nendega kaasnevad kulud olla algusest peale selged.

Ja selleks see teema ju siin ongi :)

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 18 Veebr 2018 09:35
Postitas MargusRaska
Ja kui juba tegemiseks läheb,siis soovitan kindlasti võtta kere nii paljaks,kui vähegi võimalik.Siis tekib parem pilt ka kahjustustest ja tegemist vajavatest kohtadest.Kogemused on näitanud,et esmapilgul inspekteerimine ei anna terviklikku pilti...alati on asi hullem,kui paistab.
Ise eelistan tegemiseks paljast,veerevat kere,sest seda parem on tulemus.Sillad saan ise alt ära kruvida ja vajadusel ka täielikult taastades alla tagasi panna.Loomulikult oleks mõistlik,siis enne seda ka põhi korralikult ära vormistada(puhastus,roostemuundur,krunt,kerehermeetik,värv,kivikaitse,põhjamastiks)
Seda kõike võin ka pakkuda.
Samuti võin ma teha uued piduri ja kütte torustikud jne.Kõik on kokkuleppe küsimus.

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 16 Juul 2024 14:06
Postitas BuXTYP
Tere rahvas!

Aeg lendab. Tegelikult aastal 2018 paningi aja kirja Marguse juurde, kuid olles noor ja loll, sain ühe sigadusega hakkama, ning kogu kõrvale pandud raha ja sellest palju rohkem veel läks tagajärgede likvideerimiseks, seega keretöödest ja paljust muust pidi unustama.
Aeg lendas edasi, sai tarkust juurde, load taastatud, palju erinevat huvitavat tehnikat läbi proovitud ja isu ilusti täis saanud.
Kuna e28 seisab vanemate kuuris ja oli seal jalus, ning hakkas juba käima vanarauda viimisest jutt, siis otsustasin, et aeg on käes. Kui mitte praegu, siis enam kunagi. Auto on nüüdseks seisnud 17 aastat.
Tagusin pidurisuportid lahti, panin mingid ümmargused rattad seismisest kandilistele asemele alla ja sain kere veerema.
Märjana nägi auto isegi äge ja värske välja. Selline catfish ta on :lol:
IMG_7774.jpg
IMG_7774.jpg (440.16 KiB) Vaadatud 19869 korda
IMG_7772.jpg
IMG_7772.jpg (484.39 KiB) Vaadatud 19869 korda
Viisime sõpradega treilerhaagisega auto siis ära. Sebisin kanaliga garaasi mingiks ajaks, ja plaaniks oli siis n.ö. defekteerimine, ja otsuse vastu võtmine - kas auto müüki, või taastamisse. Vanarauda muidugi patt viia - isegi sellisel kujul need autod on ikka rohkem väärt, kui kaalu hind. Ja kaalul autol tuleviku kohe kindlasti pole, aga võiks ju olla, kas minu käes, või kellegi teise käes.
bb699fcd-8695-45b0-b4ad-1767ed17ad0f.JPG
bb699fcd-8695-45b0-b4ad-1767ed17ad0f.JPG (449.29 KiB) Vaadatud 19869 korda
IMG_8213.JPG
IMG_8213.JPG (233.01 KiB) Vaadatud 19869 korda
Garaasis kiskusin auto laiali, sisu välja, sumps, paak, kardaan ja differ maha ning "defekteerisin" traatharjaga rellaka, kruvika ja käsiharja abil.
Üllatuseks on autol valdav enamus põhjast ühes tükis ning isegi pindmise roosteta, tagumine osa põhjast üldse päris heas korras.
Mina arvasin, et kogu põhi on küpsis. Kundepoolne amordikann vajab veidi ravi, vin koodi kohad on kenad ning roosteta.
Juhipoolne amordikann läbiva roostega, karbid, sisemised karbid, ning kahjuks ka poolraamidel on läbivat roostet. Tagasilda ei hakanud maha võtma, kuid kruvikaga on tunda, et seal on ka läbiv. Pagass viisakas, kuid on ka paar auku. Esiklaasi nurkades ka läbivat roostet.
Ning muidugi siin - seal, paljudes kohtades pindmist roostet - liivapritsi oleks hädasti vaja.
Kas olemasolevat originaal põhja on mõtet lappida, või vahetada kõik plaadid välja (Valcas garage müüb neid)?
Kas kuskil müüakse poolraame, või samamoodi tuleks olemasolevad ära lappida?
IMG_8014.jpg
IMG_8014.jpg (839.41 KiB) Vaadatud 19869 korda
Kallis bmwclassic.ee rahvas, nüüd on ressursid olemas ja aeg on käes.
Aidake palun otsustada, kas seda kere on mõtet taastada.
Suunake inimese juurde, kes teeb mõistliku hinna/kvaliteedi suhtega mulle keretööd ära, eelistavalt koos liivapritsiga ja keretööde järgse metalli kaitsmisega. Mõistan, et hinnaks tuleb suur neljakohaline number.
Kahju oli kuulda, et Margus Raska enam asjadega ei tegele.

Jagage oma kogemust ka selle koha pealt - mind huvitab, kui pikk võiks olla keevitatud kere eluiga, kui korrektselt kõik teha. Üks sõber mulle ütles, et kui õigesti teha, talvel mitte sõita ja hoiustada kuivas garaasis, siis põhimõtteliselt kestab elu aeg. Teine rääkis, et maksimaalselt 10 aastat.
10 aasta puhul ma ei näe muidugi mõtet nii suurt raha ja aega sinna maha matta. Kellel on keretööd paljud aastaid tagasi tehtud, jagage palun, kuidas olukord praegu on.
Töökoja hinnaga ilmselt läheb asi meeletult kulukaks, äkki keegi meister teeb oma garaažis hea kvaliteediga tööd. Kiiret mul pole - võtab asi aasta või kaks, pole vahet. Võib olla keegi teekski keretöid rahulikult oma vabast ajast.
Siin vahepeal oli müügis 520i mustade numbritega 12.000 euroga, see tõmbas küll motivatsiooni vähemaks. Isegi kui ma enda omasse selle raha alla paneks, nii siledat pilli ei saaks kaugeltki. Vanusega on tegelikult lapsikust entusiasmist jäänud vähe, kuid ikkagi äge oleks pere esimene auto korda teha ja jätta mälestuseks meie pere kunagisest noorusest :roll:

Pildid auto kerest ma panin google draivi, kuna siin on piltidega limiit ja kuidagi väga aeglaselt laeb ülesse suures resolutsioonis.
Vajuta lingile ja galerii on lahti!
:arrow:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... IpHMXhe2sW

Kõik arvamused, soovitused ja kommentaarid on oodatud! Ja muidugi kui soov auto oma silmaga näha, siis hea meelega näitan, asub Rakveres.
Tänud ette!

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 16 Juul 2024 18:44
Postitas Toivoku
minusoovitus on CSG, teevad vägagi kõrge tasemega plekitöid. 58100793 on number, ütle,et toits saatis.

Re: 1984' 525e, SOS! Otsin abilist! Vajame nõu!

Postitatud: 16 Juul 2024 23:42
Postitas TUUR
Vaatepilt on kurb. Mis on muidugi siin-kandis elanud pillide puhul normaalne nähtus.
Sinu kerel esinevad põhimõtteliselt kõik "tüüp-kohtade roostetamised". Tore oleks, kui ainult pooled tüüpkohad oleks. :) Esimesed poolraamid on "tüüpilisest" hullemad isegi. :(

Mis põhiline, hästi-hästi palju olen läbi aastate näinud poolikuid E28 projekte, kus on keevitamis-tööd pooleli jäetud... Seega tegija (Kui läheb tegemiseks) peaks olema väga enesekindel ja vastutustundlik...
Kõige paremini, ja ilmselt ka odavaimalt, toimiks soojalt maalt toodud kerele "vajalike muudatuste" läbi viimine. Ehk siis numbrid ja varustus ümber tõsta ja õigesse tooni värvida ning keegi ei saa aru, et kullakest on kloonitud...

Sinu kerel on olnud selle poolest helde saatus, et pole varem lapitud ja pole avariiline.
Endal oli E23, mis sai vägagi käe-päraste vahenditega üles kõpitsetud.
Millel kere oli alustuseks vähemalt sama-kurvas seisus - rooste poolest. Ja oli juba enne mind mitu korda lapitud ja ära kortsutatud.
Minu seitsmene (E23) sai värvitud 2012. a. sügisel (ei tea enam täpselt mis värviga, mingi "pinnakas" oli).
Ja minu valduses vedeles nii talviti õues, kui erinevates poolkuivades ja märgades garaažides. Siit-sealt hakkas mullitama küll, aga mul oli täiesti suva.
Sõitsin muidugi väga vähe 11 aasta jooksul, aga nägi kõiki aasta-aegu.
Lühidalt võttes - Eesti kliimas jääb alati see uuesti roostetama-hakkamise oht. Aga kümne aastaga, ainult suviti sõites, ei ole tagajärjed nii hullud, et peaks uuesti nullist ehitama hakkama.
Kui kogu kere on seest ja väljast epoksiid-krunditud, päris värvi ja lakiga üle võõbatud, põhja alt kivikaitsestatud ja veel peidetud pindadelt ära ka õlitatud või vahatud, siis võiks rõõmu jätkuda eluks-ajaks.