BMW typ114 1600

Foorumiliikmete autod.
Vasta
ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

BMW typ114 1600

Postitus Postitas ka-la » 31 Mär 2019 19:27

Hei-hei foorumlased!

Juba ajast mil ma veel väikene väeti poisike olin olen ma ühest sellisest BMW-st huvitatud, mille nüüd Ungarist koju tõin. Ma pole küll suurem asi BMW fanaatik ning ratsionaalseks autoks on suisa 1 liitrine mahlapakk Škoda, kuid kuna see mu unistustes on pikalt olnud, otsustasin, et mõne unistuse siin maailmas võib täita ka. Mulle lihtsalt siiralt meeldib selle auto puhul nii välimus (olen erialaselt veidi graafilise disaini fanaatik), kõikide vajalike komponentide koostöö ning kohati ka ajalugu.

Ning nii me ta Ungarist leidsime. Lennukiga kohale ja autoga tagasi. Pidas kõik need 1800km sõidu peaaegu, et ideaalselt vastu. Veepump otsustas küll Poolas saba anda, kuid tegelikult jõudsime lõpuks järeldusele, et see oli ilmselt pooleldi pidune juba õige reisi algusest, seega seda eriliselt suureks veaks ei loe. Tänu siinse kaasfoorumlase mõttele sai Facebookist leitud Poolast inimesed, kes reaalselt leidsid reede lõunal 3 tunniga uue veepumba (ise otsisin polnud mitte kuskil laos netipoodides) ning vahetasid ära ka. Ning reis võiski jätkuda. Edasiste tõrgeteta Eesti välja.

Ja nüüd ma siis postitan ka siia foorumisse oma armsa masina, et pidada logi nii endale, kui teistele, kuidas ühe vanuri ülal pidamine siis täpselt on :)

Siis kui Poolas veepumba vahetuse abilised leidsime :)

Pilt

Ning Eesti kodus

Pilt
Pilt
Pilt

K.
Viimati muutis ka-la, 23 Mär 2020 09:51, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 2936
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas nuga » 31 Mär 2019 20:04

Tore lugu ja tore auto, hoia meid siis kursis :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2475
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas Ruut » 31 Mär 2019 20:47

Kuulaks ka kuidas käib Ungarist auto ostmine-vormistamine. Saksast toomise protseduuri teab enamus, muude riikide kohta infot napib. Tulid vist tavanumbritega sealt.
CSi, ti, i, RT, TC1, D

ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas ka-la » 31 Mär 2019 21:16

Kusjuures ei tulnud tavanumbriga, sebisime transiitnumbrit ikkagi. Ungaris nimetatakse neid Z-plate'deks.

Põhimõtteliselt on Ungar väga bürokraatilik riik ning nii digiajastus nagu meie ei ela. Kui hakata seda paberimajandus läbi kohaliku ARK-i tegema, siis võib transiitnumbri saamine võtta umbes nädal. Kuid kui tead kedagi kes teab kedagi kes teab kedagi (tegelikult oli mingi kohalik väike ettevõte, mis oli mingi 6 ruutmeetrises kontoris, kus asus veel 5 teist ettevõtet, ehk väga sahker mahker tundus see koht), siis võluti need numbrid väkja päevaga. Maksis see pull 58 000 HUF-i ehk umbes 185 kohalikku raha ning selle sees oli ka 30 päevane kindlustus.

Teenusepakkuja lehekülg - http://www.zrendszam.hu/zrendszam.html

BMW Rh+
Postitusi: 178
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas BMW Rh+ » 31 Mär 2019 21:26

Tundub vâga sile eksemplar, jälgin huviga.
Viimati muutis BMW Rh+, 31 Mär 2019 22:47, muudetud 1 kord kokku.

renks
Postitusi: 192
Liitunud: 30 Dets 2004 23:38
Asukoht: Peetri

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas renks » 31 Mär 2019 22:16

Väga sileda eksemplari oled omale saanud, mis hinnaklassis sellised seal mail ka on ja mis portaali kaudu/läbi auto leidsid?
Kindlasti jälgin ja ehk õnnestub ka lähemalt näha.Edu!!
BMW E23 745i 85. BMW E32 750i 93.

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1127
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas Arvo » 01 Apr 2019 07:52

Väärt ost, näib et ungari kliima on keret säästund, seal vist väga tihti lund ei esine?
Kuidas salong säilinud on, kapotialusest ka pilti on?
Kas e30 veepump ei oleks hädapärast sobinud, karpamootori pumbal on minuteada ainult voolikute väljundid veidi teise nurga all, muud erinevust ei tohiks olla?
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2475
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas Ruut » 01 Apr 2019 09:10

Pumba gabariidid on erinevad. E30 omaga käib vent vastu radikat. Omal sai katsetatud kunagi ammu.
CSi, ti, i, RT, TC1, D

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1127
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas Arvo » 01 Apr 2019 10:05

Ruut kirjutas:
01 Apr 2019 09:10
Pumba gabariidid on erinevad. E30 omaga käib vent vastu radikat. Omal sai katsetatud kunagi ammu.
Ai kurja, see siis mingi E10 spetsiifiline teema ilmselt. (e12 pump tundus silma järgi küll samasuur kui E30 oma). Mul küll ventikat ei tule aga siis läheb elu seal eesotsas kitsaks ikkagi. :)
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

Kasutaja avatar
ArVe
Klubiliige
Postitusi: 121
Liitunud: 08 Jaan 2016 23:18
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas ArVe » 01 Apr 2019 11:21

Ruut kirjutas:
31 Mär 2019 20:47
Kuulaks ka kuidas käib Ungarist auto ostmine-vormistamine. Saksast toomise protseduuri teab enamus, muude riikide kohta infot napib. Tulid vist tavanumbritega sealt.
Väga ilus auto! Heameel, et inimesed julgevad aina rohkem vaadata autosid väljaspool Kesk-Euroopat ja Skandinaaviat! Hinnatase on tihti mõistlikum.

Ise olen ka Ungarist auto soetanud, transiitnumbri äri on jah tume äri seal riigis, mulle korraldas automüüja ise transiitnumbrid ja dokid, mind ta loomulikult sellesse protsessi ei kaasanud, võttis sulara (200.-) ja dokumendid ning kadus... 4h pärast oli tagasi. Pass oli täidetud osaliselt pastakaga ja elukohaks oli passis märgitud "Juhiluba" ning nimi oli totaalselt valesti aga muidu asi toimis, sain ilusti Eesti MNT-s arvele ja küsimusi ei tekkinud.

Mina ostsin oma auto Tokaji piirkonnast ja tagasisõit kulges ilusa ilmaga mägede vahel, niiet iga 10km tagant sai tehtud pilte maalilisel mägisel taustal.
'70 E3
M: 733i

/ Once you go Sharknose, you never go back /

ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas ka-la » 01 Apr 2019 19:21

Hindadest ei hakka hetkel täpsemalt arutama.... aga odav ta kindlasti ei olnud.

Tegu pole ilmselgelt nii hästi säilinud autoga vaid auto on põhimõtteliselt poldini taastatud. Kere ja mootori numbrid muidugi klapivad. Eelmise omaniku poolt tehtud pildigaleriid koos kapotialuse ja sisemusega võib näha siit - https://photos.google.com/share/AF1QipO ... 1abTROdzJn

Minul olid ka Ungari dokidel mingid ilgelt kahtlased andmed kuid polnud ka Eesti ARK-s mingit probleemi.

Leidsin mobile.de-st nagu ikka kuigi sai läbi kammitud ka kõiksugused muud internetiavarused, et leida just see sobiv masin. Kõigil huvilistel kindlasti võimalik lähemalt näha :) Mõned osad on veel mitte-100%-originaalid ka. Ei usu et oli E10-eid millel kellaplokkidel see raam oleks kuldne olnud jms. Kütusepump on ka õige pisut lekkima hakanud kuskilt tihendist, tuleb sellega midagi ette võtte järgmisena.

Kasutaja avatar
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2475
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas Ruut » 01 Apr 2019 20:44

Sellele oleks võinud joonelt mustad numbrid võtta
CSi, ti, i, RT, TC1, D

ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas ka-la » 01 Apr 2019 20:47

Mustade numbritega pole ka elu nii roosiline ühti - nende saamine on paras protsess. Mingid hindajad peavad tulema ja hindama ja siis selle akti saamine ja nii, võtab ükslugu aega. Ma ei kahtlegi et ta saaks mustad numbrid, aga ausalt ma hetkel isegi ei näe sellel mega suurt mõtet. Kui ma jaksan sellist autot pidada siis ma vast jaksan ka korra aastas ülevaatuse meestel masina üle vaadata ning saan ehk ise ka targemaks auto seisukorra üle kui peaks kuskilt midagi kahe silma vahele jääma. Ühesõnaga mustal numbril on puhtalt prežtiisi küsimus.

Lisaks on Eestis mustad numbrid "lühemad" ja sellel autol on numbri aluse kinnitus kohad suhteliselt laialt tehtud nii, et ma isegi ei tea kuidas need sinna kinnituks. Ei viitsinud hetkel hakata tõmblema ühesõnaga.

ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas ka-la » 29 Apr 2019 20:51

Pilt

Vahepeal sai taaskord veepumpa vahetatud kuna ka uus hakkas lekkima. Seekord läks BMW originaal, ebayst 50 dollarit muude kohtade 200+ vastu. Polnud paha diil, tundub siiamaani ka toimivat.

Küsiks ka - kellelgi armatuuri kellade rõngaid/raami pole originaalist? Minu omale on keegi millegipärast mingid kuldsed pannud, aga tahaks hõbedaks tagasi saada nagu peaks ikka olema.

ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas ka-la » 23 Mär 2020 09:46

Saaga jätkub.

Mõni usinam ehk on märganud, et esialgses postitues olev 1600 on riigist eksporditud. Nii paraku on. Kuna tegemist oli mu esimese projektikaga ning nendest vanadest BMW-dest veel palju ei teadnud, ega õieti ka sellest mis suunas minu peas üldse projektikad lähevad, siis kogu selle selguse saabudes ei olnud antud masin minu jaoks õige. Tuleb välja, et ma olen rohkem selline "kõik originaal" tüüpi tegija ning selles kontekstis oli see 1600 taastatud minu jaoks liiga nigelalt. Kuna plaan on ka seda masinat omada väga kaua, siis ei olnud tehtud keretööd ja muu taastamine minu jaoks piisavalt heal tasemel ning taastamiskulud teise ringi jaoks tundusid ebaratsionaalselt suured. Kere on nende masinate kõige kulukam koht, see on kindel.

Mis aga ei tähenda, et nüüd olekski kõik. Järgmisena otsisin endale põhimõtteliselt täiesti taastamata isendit, aga võimalikult hea kerega. Ning olemas ta on. Juba pikemat aega. Seekordne aparaat pärineb Itaaliast ning on saanud vaid kerge ülevärvi, kuid isegi kapoti all on veel originaalvärv jms. Värvitööd on tehtud hästi ning kere ise on lihtsalt vapustavalt heas korras. Ei mingit roostte, nagu Itaaliale omane. Ei mingit tuulemüra ja auto on palju palju vaiksem kui eelmine. Samuti ka mehhaanilise poole pealt tundub mootor palju erksam kui varem.

Seekord siis sinises rüüs:

Pilt
Pilt

Vahepeal sai tähistatud ka kogu minu klassiku saaga esimest aastapäeva. Huvitav kokkusattumus, 19.03.2019 oli täpselt see päev kui eelmisele autole Ungarisse järgi sõitsime ning 19.03 on ka see kuupäev, mil mu uus aparaat tehase liinilt maha veeres.

Uuele masinale juba jõudnud ka hulganisti asju teha - vana ajastukohane Blaupunkti raadio koos kõlari raamiga, äsja sai soetatud ka NOS Klippan kolme punkti turvavööd. Vahetatud ka tagaklaasi tihend, kuna eelmine ei pidanud vett ning nipet näpet lihtsamaid asju veel.

Kasutaja avatar
Arvo
Postitusi: 1127
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 1600-2 - ka-la

Postitus Postitas Arvo » 23 Mär 2020 10:52

Ilus, mis modifikatsioon ja aastakäigu masin seekord siis hoovile veeres?
ka-la kirjutas:
23 Mär 2020 09:46
Kere on nende masinate kõige kulukam koht, see on kindel.
Jah, keretööd on kallid aga igasugu pisividinate (nagu kroomliistud ja tihendid) peale võib vabalt minna sama palju raha. Neid reeglina ei vahetata lihtsalt korraga välja ja jupphaaval tehes ei tundu see väljaminek nii suur. E10 kerel neid liistukesi ja kaunistusi võrreldes näiteks E23 või E24ga on õnneks tunduvalt vähem ja enam-vähem kõike vist on saadaval veel ka?
E24 635CSi | E10 2002 | K100 rs

ka-la
Postitusi: 16
Liitunud: 08 Okt 2018 15:49

Re: BMW typ114 1600

Postitus Postitas ka-la » 23 Mär 2020 11:02

BMW originaalina hakkab juba saadavus vähenema aga õnneks on üle atlandi ookeani need aparaadid päris populaarsed ning ka igasugused järelturu asjad jõuavad järgi. Kogu ülemine liisturing näiteks on täiesti saadaval õige mitme kolmanda osapoole tootja läbi jms. Selles mõttes on tugi nendel autodel päris hea.

Autoks ikka 1600, ehk 1.6 liitrine M10 ja aastaks on 1971. 1971 aprillis tehti ka kerge "facelift", uus armatuurlaud, alumine liistude ring ja nipet näpet aga minu oma on üks viimaseid "early" mudeleid olles märtsist seega on tal kõik varajase auto kenad elemendid.

Vasta