Seni muutsid L-jetronic pritsega M20B20 mootori süüteajastust jagajas olevad tsentrifugaalregulaator ja vaakumregulaator.
Ühe internetis silma jäänud projekti alusel ehitasin kokku aga protsessori abil juhitava süüteboksi. Tegelasel olid veebis väljas skeemid ja programmikoodid vabaks kasutamiseks. URL on siin.
Süsteem koosneb kahest "karbist":
1. süüteboksist, mis jagajast tulevaid "katkestusimpulsse" jälgib ja neid olenevalt mootori pööretest ja etteantud süütenurkadest varajasemaks nihutab;
2. salongis olevast 4 nupuga ja LCD ekraaniga puldist, mille abil kõiksugu parameetreid sättida saab.
Ideele järgnes ooteaeg kuni Elfa Elektroonika ja Oomipood vajalikke komponente tarnisid. Seejärel said Tartu Anne Noortekeskuse elektroonikaringis kõik asjad kokku joodetud ja laua peale töötamist ka simuleeritud. Tundus, et teeb seda mida vaja.
Auto peal katsetamise võtsime Nugaga ette veel üsna hilja õhtul pärast tööpäeva ja oh imet, enne suurt pimedat asi enam-vähem toimiski.
Tänud Nugale jagaja-siseste teadmiste, osavate näppude ja M20 jupivaramu eest

Kogu tegevus piltidena on SIIN .
Juhtmed sõrmede vahel kokku keeratud, pistikud lahtiselt, vooluvõtt otse kaitsmekarbi kaane vahelt, süüteboksi pult suvalises plastmasskarbis - tegemist on siiski veel katsetusega ning väljanägemise ja mugava installeeritavuse koha pealt on nii mõndagi veel teha.
Kuidas asi toimib ja mida saab reguleerida?
* Protsessor asub ise süüdet sättima siis, kui mootori pöörded ületavad 400rpm.
* Süütekurvi saab paika panna kolme punkti vahele.
Näiteks:
InitAdvance = 12 kraadi @ 1000RPM
MidAdvance = 24 kraadi @ 2500RPM
MaxAdvance = 32 kraadi @ 3500RPM
Antud näite puhul pööretel üle 3500 jääb süütenurk edasi konstantseks, kuigi tõsi küll mitte päris piiritult. Väga kõrgetel pööretel (samuti seadistatav) tõmmatakse nurk detoneerimise vältimiseks tagasi väiksemaks.
Kõiki nurki saab muuta vahemikus 0-50 kraadi ja RPM väärtusi sättida 400 ja 9000 vahel.
* Pöörete piirajaid on 5, neist 4tk on aktiveeritavad nupuvajutusega ja üks on alati aktiivne.
* Võimalus on kasutada nelja nö "RPM lülitit" - mistahes välise seadme (shiftlight? nitro?) aktiveerimine vabalt valitud pööretel.
* 4 sisendit on ka süüte "retard"-imiseks - näiteks automaatkäigukast käiguvahetuse ajal, et vahetust pehmendada
* Võimalus on salvestada kaks süüteskeemi (Street ja Strip) ja neid reaalajas igal hetkel vahetada.
* Üleüldse on tegelikult kõik seaded reaalajas (ka mootori töötamise ajal) muudetavad
Pealearetamiseks on tarvis:
* boksile sobiv koht leida
* jagaja tsentrifugaal- ja vaakumregulaator blokeerida
* juhtmed vedada
* pult või selle ühendusjuhe (pult on külgeühendatav suvalisel hetkel) paigaldada
Praegu seisab täpne häälestus veel juhtmete, pistikute ja stroboskoobi taga. Viimane sai tellitud Tartust Raunexist (uus pood Viljandi mnt-l) ja peaks homme saabuma. Stroboskoopi on vaja ainult esmakordsel installeerimisel algse süütenurga sättimiseks, et digisüsteemis olevad numbrid ka tõesti õigetele väärtustele vastaksid.
Igatahes minu arvates üks huvitav leiutis ja siiani imestan et ka tõesti toimib.
Häda on programmikoodiga: süsteemis on SX28AC mikrokontrollerid ja seega on süüteboksi ja puldi programmid kirjutatud SX assembleris ja on väga halvasti loetavad (koodi looja oli väga algaja programmeerija enda sõnutsi).
Asusin kogu asja ümber kirjutama SX/Basic keelde. Mitte et praegusel softil midagi viga oleks, aga enda tehtu on ikkagi enda tehtu. Lisaks on see hea mikrokontrollerite programmeerimise harjutus

Kogenud kontrolleriprogrameerijate kommentaarid on oodatud.
-= mask =-