1. leht 1-st

E28 versus e34

Postitatud: 30 Okt 2009 18:56
Postitas rean
Kas e34 ja e28 tehnika on väga erinevad ?
Ma mõtlen mootor+gardaan+tagasild+pidurid sillad
Tõstaks e34 M5 e28 peale ?
(hainina fanatiku käest ei saa küsida , et miks lõhkuda e34 M5 !)
Ma päris loll ka pole , aga ehk on kellegil kogemus , kes on tõstnud e34-ja pealt midagi ümber e28 peale ?

Postitatud: 30 Okt 2009 19:15
Postitas kustas
Iseenesest olemuselt on tagasild sarnane, aga kas ka mõõdud paika peavad, on iseasi. Ilmselt kere kohandades, saad tagasilla paika ka.

Teglikult lihtsam oleks E28 tagasilda kasutada ja vajadusel "custom" kardaan teha. Ülejäänud kraam (mootor etc.) peaks kohandamiseta paika istuma, kuna M88/S38 on ka E28 peale originaalis paigaldatud.

E28 M5 ja E34 M5 käigukastid on BMWfans.info lehe andmetel mõlemal Getrag 280.

Postitatud: 30 Okt 2009 20:21
Postitas Iff
Mis on selle projekti eesmärk? Kui võimsus siis äkki tasuks mõleda turbotamise peale. Või on soov omada just m-i tehnikaga e28-t? Pean silmas, et m5 mootor just päris tasuta ei ole, ning tehaseseades pole ka teab mis võimas.

Postitatud: 30 Okt 2009 20:37
Postitas kustas
Mulle on meelde jäänud üks EBKF'i kasutaja, kes omas E34 M5'te ja oli tal sama plaan. Ma arvan, et tegu on sama tegelasega :D.

Postitatud: 02 Nov 2009 15:32
Postitas rean
Usun , et ebk foorumis mina küll sellist infot pole levitanud .

Pilt

Aga selline projekt , koos sama värvilahendusega 8)
Selle pildi olen ma kusagilt juba ammu leidnud ja kui kellegil on veel selline plaan siis on varsti selliseid liikvel 2 :lol:

Ma tahaks midagi erilist , nagu pildil >> mis võtab ikka käed värisema (mul on ju põhilised > tehniliselt kõik eeldav olemas) .
Tehnika poolest on mul sõidukorras ja komplektne M5 (mis sai toodudki projekti tarvis) .
Mootori poolepealt tahaks just vabalt hingavat .
Ja kuna mul seisab mõtetult ka üks e28 520 83a plank versioon , mis on veel täiesti komplektne ja avariivaba , kere vajab keevitamist , nagu ikka (karbid tiivaääred jne) .

Mis veel vaja oleks , pidurisüsteemi koos abs -ga tuleks ka ümber tõsta . :roll: (e28 abs versiooni on ju toodetud küll ).
Eks ma muidugi saan ju uurida kataloogist ka , et mis koodid millega ühtivad .

Vaja oleks M-tech esimene-tagumine ja karbi spoilereid . (kas replikaid või korralike kasutatud on kusagilt saada ?)
Teiseks oleks vaja samasuguseid Alpina velgi , ehk on kusagil ka replika versioone müügis ? :roll:

Postitatud: 02 Nov 2009 16:05
Postitas mart154
las ma avaldan oma sügavat umbusku kogu projekti suhtes...

Selle asemel et mõelda korralikule kerele või kereremondile tegeled sa velgede ja muu tiluliluga...

Postitatud: 02 Nov 2009 16:56
Postitas meelis k
Ma soovitaks sellise projekti puhul võtta toorikuks mõni korralikuma kerega M30 mootoriga E28. Eeldan, et 83 aasta masin ei ole väga korralik enam.

520i piduripaun võib jääda mootorile ette. M30l väiksem süsteem.
ABS võiks olla tehasest autol olemas, ei pea hakkama ise ümber pookima.

Väljalase tuleb ümber teha.
Mootorikäpad tuleb uued teha.
Pidurid tuleb järgi aidata.
Kui ma veel m50 mootoriga E28 tahtsin ehitada, siis vist jäi roolisüsteem mingit moodi mootorile (väljalase?) ette.


Ja asi tuleb teha korralikult. Muidu tuleb see auto ohtlik nii endale kui teistele.

Muidu olen poolt. Siis ma võin oma M-tech tagastange sulle müüa :D.

Odav projekt see ei ole :). Ise teeksin selle raha eest olemasoleva M5 korralikumaks.

Postitatud: 02 Nov 2009 20:14
Postitas raimo
oh jah,
tee kere korda
pane mootor peale
tegele ülejäänuga
muidu ...


...
jäädki tegema.
ära muud enne kuula.

Postitatud: 02 Nov 2009 21:02
Postitas raunz
Kunagi varem rääkisid plaanist tehnika E21 kere vahele tõsta...see mõte on siis maha maetud jah?

Muidu korralik projekt algab hästi tehtud kerest niiet jah first things first.

Postitatud: 02 Nov 2009 23:27
Postitas rean
E21 sai selle tehnika jaoks jah maha maetud , tõsist pingutust nõudev ette võtmine , ei hakka seda selle nimel saagima . Vähe lihtsama vaevaga saab selle ümber tõsta e28 peale .
Enne tegemist tuleb tõsiselt pinda sondeerida , kohe ei maksa ka kõike ära lõhkuda .
Kindlasti võtan kere esimesena ette , mis pole ka välistatud , et just nimelt olemasolevat keevitama hakkan . See saab selguma siis kui auto tühjaks tõstan .
Samas mulle meeldib selle kere juures see , et keegi pole seda juba eelnevalt lappinud käepäraste vahenditega ja väheseid viieseid , mis pole puu otsa roninud .

Siiski painab mind veits tagasilla komplekteerimis küsimus :roll:

Postitatud: 10 Nov 2009 18:34
Postitas V8
Pohh see kere konditsioon, tee sleeper, peaasi et kere koos püsib.
Kui sa tahad et auto käed värisema võtab, siis lae m5 moto korralikult üle ja viska toruraam autosse sisse et ta kõverikuks ei lähe jne... kere jäta pool rondiks :D
A muidugi kui kere ja kõik tehnika korralikuks teha siiis läheb raha niikui looma :cry:

Postitatud: 10 Nov 2009 23:01
Postitas Iff
V8 kirjutas:Pohh see kere konditsioon, tee sleeper, peaasi et kere koos püsib.
Kui sa tahad et auto käed värisema võtab, siis lae m5 moto korralikult üle ja viska toruraam autosse sisse et ta kõverikuks ei lähe jne... kere jäta pool rondiks :D
A muidugi kui kere ja kõik tehnika korralikuks teha siiis läheb raha niikui looma :cry:
Kui see nüüd nali ei ole siis on see küll üks naljakas soovitus :D Tavaliselt on rotika stiilis tehtud masinad tehniliselt väga heas korras. Kui rotikas ongi nii ront nagu välja paistab siis veel suurema jõu (M5 mootor) käes läheb ta lihtsalt laiali. Netis liiguvad pildid paduroostes kapotiga üliläikivast e28-st, vot see näeb tõsiselt stiilne välja.

Postitatud: 15 Nov 2009 21:29
Postitas rean
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Upiks vähe teemat :)

Nagu te kõik ühest suust ..kere kõigepealt siis olgu nii 8)
Tegemist on siis 520 92 kw ja aastast 84 , eestis esm. reg alates 08.12.1998
Lisasi pole , ainuke prioriteet nagu kat . luuk on täiesti olemas .
Seisma jäi auto alates 05.11.2003 , enne seda talviti ei liikunud , vaid seisis garaasis , aastakese on ta lageda taeva all seisnud .
Ostsin ta just kere pärast , vaga vähese roostega nii põhja alt kui ka uksed ja tiivaservad . Tagumised kui ka esimesed lansekad on väga heas korras .
Samuti nii esimene kui ka tagumine põll on ilusti ühes tükis , esimesed udukad ka täiesti terved . Ja mis mulle kõige rohkem asja juures meeldib on uksed , see heli mis tekib ukse sulgumisel . Uksed ise käivad kinni ja lahti ka ikka väga hästi .
Kõrvalistuja karbilt leiab ühe väiksema mõlgi aga ei midagi trastilist .
Mootor peaks ka olema töökorras , eelmise omaniku sõnul ei tahtnud lõpuni põõrdesse minna . Järgmisel nädala vahetusel prooviks mootorile ka hääled sisse ajada .
Mul seisab veel üks sama mootoriga isend ..siduri rikkega hoovis , mis sai sõbra käest kunagi omale toodud . Sellelt saab laenata ka varuosi , mis esmasel käivitamisel vaja võiks minna .

Postitatud: 15 Nov 2009 23:59
Postitas tikk
Ma loodan, et asi unarusse ei vaju mingi aja pärast, kui mõni tagasilöök peaks tekkima :) Tee nüüd teema ikka õigesse rubriiki ka :P

Postitatud: 16 Nov 2009 16:38
Postitas Lynx
Mina olen küll väga poolt selle projekti idee suhtes :!:
Kuna S38 paigaldati originaalis e28-le, siis see just ongi kõige õigem valik, eriti kuna suuremat R6-te BMW-l ei ole (S38B38) ja kes siis tahaks midagi muud peale rida kuue :shock: mina küll sellist ei tea!
Ja see idee, et meeldib vabalthingav, see on ka väga õige mõte!
Kui on suur soov otse kiirelt sõita, siis võib ju ZAZ-i ka ülelaadida ja on ka lõbu laialt :P

Postitatud: 16 Nov 2009 17:05
Postitas meelis k
Zazi mootor ei pea igapäevasõidulgi vastu. Miks seda ikka üle laadida :D.

Re: E28 versus e34

Postitatud: 22 Dets 2009 04:45
Postitas j6x19
rean kirjutas:Kas e34 ja e28 tehnika on väga erinevad ?
Ma mõtlen mootor+gardaan+tagasild+pidurid sillad
Tõstaks e34 M5 e28 peale ?
(hainina fanatiku käest ei saa küsida , et miks lõhkuda e34 M5 !)
Ma päris loll ka pole , aga ehk on kellegil kogemus , kes on tõstnud e34-ja pealt midagi ümber e28 peale ?
no e34 peaks olema laiem kui e28 seega komplekt sild ei istuks kuina õhku ei saa kinnitada,samas peaks olema ka pikem mis tähendam juba kas ümber tegemist v mingist teist alternatiiv varjanti.kuid selline projekt oleks tõesti omaette huvitav ettevõtmine.jõudu jaksu selle teemaga kui tõesti lõpuks alustad.kuid tee enne e28 kere korda ning siis hakka tehnika osa ümber laduma ja tegema,sis kui ei ole aega v viitsimist enam projektiga tegeda pole ühte m5 te vähemalt asjatult lõhkund.

Postitatud: 30 Dets 2009 13:53
Postitas rean
Pilt

Tegemist siis peal oleva 2,0 L mootoriga .
Küsimus siis õhupuhasti küljes oleva vidina kohta , millega tegemist ja mis on tema töö ülesanne ? :roll:
Kopsiku alumisele küljele kinnitub vaakumvoolik , mis peaks vaakumi tekkimisel väikest lülitit ühendama .

Keegi ehk oskab veel soovitada mõnda lehekülge või manuali , kus oleks ära näidataud 2,0 L mootori vaakumi süsteem .