K:e21-le kangem mootor
.. lihtsalt huvitav teema , rohkem arutelu
.. mitte kritiseerida kohe ..et ... ( mulle ei meeldi ( kelle asi ? ) ) ! Palju siin eestis autosi ikka ehitatud on , meie loll riik ja tema seadused , ise ei tohi midagi teha
auto peab olema nagu penskaril
veerenud välja tehaseväravast . ( mõni tarbeese ).



Räägime siis.Mul selline asi käsil siin-nimelt suurema mootori installimine.Kui aus olla siis minu toorik kere oli ikka päris mäda ja sellepärast tööd ikka päris palju.Suure mootoriga(~250hj)kaasnevad hädad -tagasilla kinnitused(2tk) ei talu selliseid koormuseid ja lihtsalt .....
tagumised koopad tuleb tugevdada,kardaan parajaks lasta teha(spetsialistid selleks olemas eestis),vastavat käigukasti vaja(spido trossiga),mootor(m30b..) ei mahu mootoriruumi ära ja selleks vaja teha mõned ümberehitused,mootorikäpad vaja ise teha või tellida saksast(3000.-),elektiline vent hädavajalik.Kui pannakse veel võimsam mootor oleks vaja pidureid ka järgi aidata.Verustusest oli siin juba juttu-originaal liialt pehme.Nüüd pean lippama.....Kui kellelgi veel midagi asjalikku lisada oleks ka huvitatud.
tagumised koopad tuleb tugevdada,kardaan parajaks lasta teha(spetsialistid selleks olemas eestis),vastavat käigukasti vaja(spido trossiga),mootor(m30b..) ei mahu mootoriruumi ära ja selleks vaja teha mõned ümberehitused,mootorikäpad vaja ise teha või tellida saksast(3000.-),elektiline vent hädavajalik.Kui pannakse veel võimsam mootor oleks vaja pidureid ka järgi aidata.Verustusest oli siin juba juttu-originaal liialt pehme.Nüüd pean lippama.....Kui kellelgi veel midagi asjalikku lisada oleks ka huvitatud.
http://www.wilwood.com/BrakeKits/index.asp
Sealt peaks suht kõike saama...
http://www.gaz-shocks.co.uk/
Ja nemad pakuvad e21-le coilovereid näiteks. Hind tuleb umbes 16k
Sealt peaks suht kõike saama...
http://www.gaz-shocks.co.uk/
Ja nemad pakuvad e21-le coilovereid näiteks. Hind tuleb umbes 16k
Mis eesmärgil seda autot teed - ringrajale või pigem reedeõhtuseks cruisimiseks ja kummipõletamiseks? Olen Rootsis saanud sõita ühe "suure mootoriga (üle 250hj)" e21'ga, mis oli väga põhjalikult ehitatud (coil-overid, suuremad pidurid, strutbarid ees-taga jne), ja väga huvitav kogemus oli selles suhtes kui kiiresti ühe auto puhul võib ülejuhitavus muutuda alajuhitavuseks ja vice-versa. Eks see kõik sõltub vedrustuse, sildade, pidurite tasakaalu ja muu seadistamisest ka olulisel määral, aga kui on plaanis taolise autoga ka kurvides kiire olla, siis on kindlasti vaja kõvasti sõidumeisterlikkust ja veelgi rohkem raudset närvi, kuid siiski ilmselt säilib keskmisest suurem tõenäosus õnnetusse sattuda. Ka selle masina omanik on jõudnud samale seisukohale lugematute piruettide ja väljasõitude tagajärjel ning plaanib nüüd e30 318is mootorit ja turbot sinna peale saada. Niisama kummi põletamiseks on 3,5l e21 muidugi väga tore masin.arx323 kirjutas:Räägime siis.Mul selline asi käsil siin-nimelt suurema mootori installimine.Kui aus olla siis minu toorik kere oli ikka päris mäda ja sellepärast tööd ikka päris palju.Suure mootoriga(~250hj)kaasnevad hädad -tagasilla kinnitused(2tk) ei talu selliseid koormuseid ja lihtsalt .....
tagumised koopad tuleb tugevdada,kardaan parajaks lasta teha(spetsialistid selleks olemas eestis),vastavat käigukasti vaja(spido trossiga),mootor(m30b..) ei mahu mootoriruumi ära ja selleks vaja teha mõned ümberehitused,mootorikäpad vaja ise teha või tellida saksast(3000.-),elektiline vent hädavajalik.Kui pannakse veel võimsam mootor oleks vaja pidureid ka järgi aidata.Verustusest oli siin juba juttu-originaal liialt pehme.Nüüd pean lippama.....Kui kellelgi veel midagi asjalikku lisada oleks ka huvitatud.
Eestis üks väga kalli raha eest ja põhjalikult tehtud e30 "335", millega ka rinkal väga väga paha sõita olevat, aga sellest teavad äkki Silwer ja mart154 rohkem kosta.
Ise eelistaksin e21 puhul kindlasti turbotamist. Leian, et e21 ei ole nii haruldane auto, et kangesti ajaloo truuks ümberehituste juures jääma peaks kui neid juba tegema hakata. (Kuigi enda e21 olen miskipärast originaali hoidnud

Tere.Seda pilli ehitan rohkem ikka niisama ringi vuramiseks.Erilisi kiiruskatseid ei plaani tegema hakata - lihtsalt tahaks midagi teistsugust(vanakooli pilli).Mootori kohapealt oleme ühelmeelel - m30b.. kerge ülerõhuga.Pidurid ei jää kohe mitte originaalid ja mõned muud muudatused veel vajalikud.Hetkel ei saa paar kuud sellega tegeleda kuna vaja muid asju ka teha.